POLSKI |  ENGLISH |  KANAŁ RSS

2 lata systemu Poznańskiej Elektronicznej Karty Aglomeracyjnej

1 lipiec 2016 |

Tagi: , ,

peka

Blisko 458 tysięcy użytkowników chętnie korzystających z rozbudowanej i bardzo dobrze ocenianej sieci sprzedaży biletów – tak najkrócej można podsumować drugie urodziny Poznańskiej Elektronicznej Karty Aglomeracyjnej. W piątek, na urodziny PEKI, pierwszych 100 pasażerów w każdym z 11 Punktów Obsługi Klienta ZTM przy okazji zakupu biletu mogło liczyć na promocyjny gadżet.

 

1 lipca 2014 roku zaczęła obowiązywać nowa taryfa biletowa w transporcie publicznym nierozerwalnie związana z uruchomionym wówczas systemem PEKA. Pasażerowie zyskali elastyczną taryfę dającą możliwość dopasowania długości obowiązywania biletu okresowego do swoich potrzeb oraz tPortmonetkę, dzięki której płaci się za przejechane przystanki, a nie czas spędzany w tramwaju lub autobusie.

 

Z obu propozycji klienci transportu publicznego chętnie korzystają – w bieżącym roku tPortmonetka cieszy się większym powodzeniem od tradycyjnych biletów czasowych. Pasażerowie doceniają fakt, że za 10 przystanków opłacanych z tPortmonetki płaci się 2,84 zł (taryfa normalna), gdy najtańszy jednorazowych bilet czasowy na 10 minut kosztuje 3 zł.

 

Jedną z największych zalet systemu PEKA była także zdecydowana rozbudowa sieci sprzedaży biletów. Przed 1 lipca 2014r. pasażerowie często skarżyli się na ograniczoną dostępność zakupu biletu na lokalny transport. System PEKA wpłynął na powstanie dużej i bardzo dobrze ocenianej w badaniach satysfakcji klienta sieci sprzedaży.

 

 

O ile w czerwcu 2014 roku pasażerowie mieli do dyspozycji 14 Punktów Sprzedaży Biletów w których mogli kupić okresowe bilety elektroniczne, dziś takich punktów jest 294! Dziś karty można doładowywać także w 70 nowoczesnych biletomatach stacjonarnych (w 2014r. – było ich 50, ale  mniej zaawansowanych technologicznie) oraz przez Internet.

 

 

Rozbudowa i unowocześnienie sieci sprzedaży przełożyło się na zmianę preferencji klientów co do miejsca zakupu biletu. O ile w maju 2014r. ponad 30 proc. całkowitej sprzedaży odbywało się w POK ZTM, w maju 2016r. wskaźnik ten wynosił 18 proc. Aż 58 proc. sprzedaży odbywa się w Punktach Sprzedaży Biletów oraz biletomatach, a na zakup biletu lub doładowanie tPortmonetki poprzez stronę peka.poznan.pl w maju 2016r. zdecydowało się 17 proc. pasażerów.