POLSKI |  ENGLISH |  KANAŁ RSS

Raport ze sprzedaży biletów ZTM Poznań: czerwiec-sierpień 2016

7 październik 2016 |

Tagi: , ,

bilety30

Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu odnotował w sierpniu wzrost wartości sprzedaży biletów o ponad 3,6 proc. (w porównaniu do analogicznego miesiąca w ub. roku). Był to zdecydowanie najlepszy sierpień w dystrybucji biletów od 2012r., co częściowo pozwoliło zrekompensować wyniki sprzedaży w czerwcu i lipcu. Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółowymi statystytami biletowymi za miesiące: CZERWIEC 2016, LIPIEC 2016, SIERPIEŃ 2016.

 

W sierpniu 2016 roku klienci Zarządu Transportu Miejskiego kupili bilety o wartości 14,62 mln zł, co w porównaniu do ub. roku stanowi wzrost o 3,62 proc. Statystyka całości sprzedaży w sierpniu 2016r. była lepsza niż w czerwcu br. (13,37 mln zł) i lipcu br. (12,45 mln zł). Był to zdecydowanie najlepszy sierpień w dystrybucji biletów od 2012r. Jednocześnie w ciągu ośmiu miesięcy 2016r. wartość sprzedaży zamknęła się kwotą 117,2 mln zł, czyli o 2,5 proc. mniejszą niż w analogicznym okresie minionego roku (120,2 mln zł). Wiele wskazuje, że duży wpływ na wynik sprzedażowy ma cieszący się dużym powodzeniem Bilet Seniora oraz korzystne opłaty z tPortmonetki.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bilety długookresowe

Zdecydowanie największy udział w łącznej wartości sprzedaży miały w sierpniu bilety długookresowe (50,3 proc.) wśród których największą popularnością cieszyły się bilety o okresie obowiązywania od 14 do 30 dni. Stanowiły one aż 70 proc. sprzedaży biletów o długim okresie obowiązywania i 35 proc. całości sprzedaży. Jednocześnie ten typ biletów cieszył się o ponad 5 proc. mniejszym powodzeniem niż w sierpniu 2015r. Lepiej niż w ubiegłym roku sprzedawały się natomiast bilety o okresie obowiązywania od 31 do 90 dni (+2,6 proc.), oraz od 121 do 150 dni (+13 proc) i od 151 do 180 dni (+11,5 proc.).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Coraz więcej firm decyduje się na bardzo korzystny bilet PEKA Firma, umożliwiający stosunkowo tani transport pracowników. W porównaniu do roku ubiegłego, w okresie styczeń-sierpień br. wartość sprzedaży w tym segmencie wzrosła o 129 proc., do poziomu 641 tys. zł. W sierpniu natomiast wzrost (w porównaniu do sierpnia 2015r.) wyniósł aż 200 proc.

 

 

Bilety krótkookresowe

W sierpniu znów nieźle sprzedawały się bilety krótkookresowe. W porównaniu do wartości sprzedaży z analogicznego okresu 2015r. nastąpił wzrost o blisko 18 proc. Pozytywny trend dla tej grupy biletów rysuje się już od początku roku, ogółem od stycznia do maja 2016r. pasażerowie kupili bilety krótkookresowe za kwotę 5,4 mln zł, co stanowi wzrost o ponad 4 proc. w porównaniu do pierwszych ośmiu miesięcy 2015r. Największym zainteresowaniem pasażerów cieszyły się w sierpniu bilety 24-godzinne, których sprzedano za kwotę 625 tys. zł. Stanowiło to 77 proc. wartości sprzedaży wszystkich biletów krótkookresowych. Po raz kolejny dużym zainteresowaniem cieszyły się także  bilety 7-dniowe. W sierpniu zakupiono 2711 sztuk biletu tygodniowego za kwotę blisko 95,5 tys. zł. To rekordowy wynik w  przypadku tego biletu, jego sprzedaż systematycznie rośnie, osiągając w czerwcu wynik: 1993 szt. – 69,4 tys. zł wpływu, a w lipcu: 2516 szt. i 88 tys. zł wpływu. Trend ten potwierdza słuszną decyzję z jesieni 2015r. o przywróceniu biletu  7-dniowego do taryfy ZTM, a warto przypomnieć, że oferta ta jest kierowana głównie do turystów i osób przyjezdnych.