POLSKI |  ENGLISH |  KANAŁ RSS

Towarowa i Dąbrowskiego oraz kolejne remonty realizowane w ramach programu „Odnowa infrastruktury tramwajowej”. Powrót tramwajów na Podgórną (od 18 marca)

16 marzec 2016 |

Tagi: , ,

roboty

Zgodnie z założonym terminem – 17 marca zakończone zostaną prace remontowe przy pl. Wiosny Ludów i torowisku prowadzącym w kierunku mostu św. Rocha. Na trasy sprzed remontu wrócą tramwaje 7 linii, nr: 3, 5, 9, 13, 16, 20 i 27 oraz autobusy linii nr 76 i 603. Zlikwidowane zostaną linie tramwajowe nr 22 i 29. W tym tygodniu rozpoczną się kolejne prace remontowe na torowiskach na ulicach: Towarowej i Dąbrowskiego.

 

 

PROGRAM „ODNOWA INFRASTRUKTURY TRAMWAJOWEJ”

Na finansowanie prac remontowo-modernizacyjnych na torowiskach w 2016r. przeznaczono rekordową od wielu lat kwotę 22 mln zł. Jeszcze w roku 2014r. było to ok. 3 mln zł, natomiast rok później – 18,9 mln zł. Liczby te najlepiej pokazują nowe podejście Władz Miasta Poznania w odniesieniu do infrastruktury tramwajowej. Duża skala i zakres zaplanowanych remontów wynika z priorytetowego traktowania transportu publicznego przez Władze Miasta Poznania. Konsekwencją tego jest nacisk na  dbałość o stan infrastruktury, która warunkuje jakość podróży. Zaplanowane prace remontowe oraz modernizacyjne mają przede wszystkim poprawić bezpieczeństwo i niezawodność funkcjonowania infrastruktury tramwajowej.

 

Wykonane w odpowiednim standardzie torowisko ma bezpośrednie przełożenie na prędkość jazdy tramwajów, co się z kolei przekłada na wygodę pasażera, jego szybsze dotarcie do celu, oszczędności w taborze itp. Ma to także wpływ na komfort życia osób mieszkających w pobliżu tras tramwajowych. poprzez obniżenie poziomu hałasu generowanego przez komunikację tramwajową. Wszelkie zmiany w organizacji ruchu i układzie komunikacyjnym, które są wprowadzone z uwagi na remonty i modernizacje są wspólną, wzajemnie konsultowaną decyzją wielu jednostek miejskich, mi.in.: Miejskiego Inżyniera Ruchu, Zarządu Dróg Miejskich, Zarządu Transportu Miejskiego, MPK Poznań, Policji, Poznańskich Inwestycji Miejskich czy Aquanetu SA. Celem jest taka organizacja ruchu i komunikacji zbiorowej, która z jednej strony umożliwi bezpieczne wykonanie prac remontowanych i modernizacyjnych, ale równocześnie będzie jak najmniej uciążliwa dla mieszkańców. Dokładamy wszelkich starań, aby w jak najbardziej optymalny sposób skoordynować zaplanowane prace.

 

 

TRAMWAJE WRACAJĄ NA PODGÓRNĄ

W efekcie prowadzonych od 1 marca prac w śródmieściu Poznania wymieniono zwrotnice w rozjeździe na ulicy Podgórnej. Dzięki koordynacji prac - Aquanet dodatkowo przeprowadził naprawę sieci kanalizacyjnej w tym rejonie, a korzystając z zamknięcia trasy prowadzącej w kierunku mostu Św. Rocha, wyremontowano także studnie kablowe na torowisku od ul. Podgórnej oraz przyrządy wyrównawcze na samym moście.

Dzięki terminowemu zakończeniu prac, w piątek – 18 marca na swoje trasy sprzed remontu wrócą tramwaje 7 linii, nr: 3, 5, 9, 13, 16, 20 i 27 oraz autobusy linii nr 76 i 603. Rozkład jazdy linii nr 603 zostanie skorygowany: z przystanku Luboń Lasek autobus będzie wyjeżdżał 2-3 minuty później. Zlikwidowane zostaną linie tramwajowe nr 22 i 29. Tramwaj linii nocnej nr 201 będzie kursował przez śródmieście od nocy z 18 na 19 marca (piątek/sobota). 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W efekcie prowadzonych od 1 marca prac w śródmieściu Poznania wymieniono zwrotnice w rozjeździe na ulicy Podgórnej. Dzięki koordynacji prac - Aquanet dodatkowo przeprowadził naprawę sieci kanalizacyjnej w tym rejonie.

 

REMONTY NA ULICACH TOWAROWEJ i DĄBROWSKIEGO

Na dniach rozpoczną się dwa kolejne remonty torowe, które nie będą miały wpływu na funkcjonowanie komunikacji tramwajowej, które będą dotyczyły ulic: Towarowej i Dąbrowskiego.

 

ULICA TOWAROWA – reanimacja trasy

Na ulicy Towarowej konieczna jest wymiana konstrukcji torowiska: szyn, podkładów i podbudowy oraz nawierzchni. Prace te obejmą także roboty sieciowe i kablowe. Remont trasy na ulicy Towarowej jest pilny, ponieważ torowisko w obecnym stanie nie nadaje się do użytkowania. Remont umożliwić poprowadzenie ruchu tramwajowego ulicą Towarową, zarówno w sytuacjach awaryjnych, jak i w przypadku organizacji objazdów. Możliwość wytyczenia linii tramwajowych przez tę ulicę zostanie wykorzystana podczas majowego remontu rozjazdów na moście Dworcowym. Prace obejmą odcinek od końca robót wykonanych w ramach przebudowy skrzyżowania ulic Matyi i Towarowej do przystanku przy ul. Św. Marcin.

Skrzyżowanie ulic Św. Marcin i Towarowej zostanie objęte programem „Centrum – etap I – przebudowa tras tramwajowych wraz z uspokojeniem ruchu samochodowego w ulicach: Św. Marcin, Fredry, Mielżyńskiego, 27 Grudnia, pl. Wolności, Towarowa”, który ma być realizowany przy wykorzystaniu środków unijnych.

W związku z powyższymi pracami od poniedziałku - 21 marca autobusy linii nr 51 i 68  w kierunku centrum kursować będą ulicą Powstańców Wielkopolskich, natomiast w kierunku dworca Poznań Główny będą jeździć Al. Niepodległości i ulicą Matyi. Na ul. Powstańców Wielkopolskich utworzony zostanie dodatkowy przystanek, na którym zatrzymywać się będą nie tylko autobusy linii nr 51 i 68, ale także linii nr 71 i 905.

Prace, a tym samym zmiany w organizacji transportu publicznego w tym rejonie, potrwają przez około miesiąc.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ULICA DĄBROWSKIEGO – zapewnienie bezpiecznego przejazdu

Na ulicy Dąbrowskiego (odcinek od ulicy Żeromskiego do rynku Jeżyckiego) będą wymieniane punktowo szyny, podlew, zwrotnica zjazdowa przy rynku i nawierzchnia bitumiczna. Remont ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa i przejezdności torowiska do czasu rozpoczęcia modernizacji tego fragmentu ulicy Dąbrowskiego.

W związku z powyższymi pracami, które początkowo będą prowadzone na ulicy Dąbrowskiego przy ulicy Kościelnej, od nocy z czwartku na piątek 17/18 marca (do 25 marca) autobusy linii nr 64, 236 i 246 będą kursowały zmienionymi trasami (tłustym drukiem wyróżniono zmienione odcinki):

 

Linia nr 64

PUSZKINA - ... - Nad Wierzbakiem - Wielkopolska - Pułaskiego - Roosevelta - Dąbrowskiego - Kraszewskiego - ... - KACZA

 

Linie nr 236 i 246

LITERACKA - ... - Nad Wierzbakiem - Wielkopolska - Pułaskiego - Roosevelta - RONDO KAPONIERA - Zwierzyniecka - Mickiewicza - Dąbrowskiego - Roosevelta - Pułaskiego - Wielkopolska - Nad Wierzbakiem - … - LITERACKA

UWAGA! Przebieg trasy autobusu zastępczego T2 nie zmieni się.

Szczegóły zmian w organizacji ruchu na stronie:  ZARZĄD DRÓG MIEJSKICH

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KOLEJNE ZAPLANOWANE REMONTY

 

TRASY DO PĘTLI: POŁABSKA i PIĄTKOWSKA

Od II połowy kwietnia zaplanowany jest początek remontów na trasach prowadzących do pętli Połabska i Piątkowska, na których zostaną wykonane następujące prace:

 

  • wymianę szyn, podlewu i nawierzchni bitumicznej na przejeździe na skrzyżowaniu ulic Pułaskiego z Libelta,
  • prace remontowe i konserwacyjne dotyczące wiaduktu nad ulicą Poznańską, w ciągu trasy PST: UWAGA! KOMUNIKACJA NA PST BĘDZIE SIĘ ODBYWAŁA BEZ ZMIAN
  • remont sieci trakcyjnej obejmujący wymianę słupów trakcyjnych na trasie tramwajowej od  ulicy Winogrady do pętli Połabska
  • remont infrastruktury torowo-sieciowej oraz czterech peronów na przystankach Bonin i Św. Leonarda na „trasie Piątkowskiej” od Bonina do Al. Solidarności

 

W pierwszej kolejności zakończone zostaną dwa pierwsze remonty, co pozwoli na uruchomienie komunikacji tramwajowej do pętli Wilczak (koniec maja), prace na trasach prowadzących do pętli Połabska i Piątkowską potrwają do drugiej połowy czerwca.

Wykorzystując zamknięcie ruchu tramwajowego na Winogradach prowadzone będą prace w podstacji trakcyjnej Murawa przy ulicy Sołtysiej, która zapewnia zasilanie dla tramwajów na Winogradach i która w tym roku przejdzie kompleksową modernizację.

 

PRZEJAZDY NA ULICY GRUNWALDZKIEJ pomiędzy ulicami Ostroroga a Promienistą: wymiana szyn z uzupełnieniem tłucznia i podbiciem oraz wymiana nawierzchni (kwiecień) 

 

GÓRNY TARAS RATAJ – konieczność zapewnienia przejezdności (maj-lipiec)

Konieczny jest remont znajdujących się w najgorszym stanie technicznym odcinków trasy tramwajowej: Kórnicka - os. Lecha - rondo Żegrze.

Prace są zaplanowane w etapach na odcinkach: Kórnicka – os. Lecha, oraz os. Lecha – rondo Żegrze i obejmą wymianę podkładów z elementami trakcji górnej.

Prace na Górnym Tarasie Rataj mają zapewnić bezpieczeństwo i przejezdność trasy tramwajowej do czasu realizacji projektu „Przebudowa trasy tramwajowej: Kórnicka – os. Lecha – rondo Żegrze” wraz z budową nowej trasy tramwajowej od ronda Żegrze do ulicy Unii Lubelskiej.

 

MOST DWORCOWY – wymiana zwrotnic (maj)

Konieczna jest wymiana zwrotnic wraz z napędem i sterowaniem oraz wymiana szyn w łukach oraz nawierzchni drogowej od strony ulicy Matyi. W drugim etapie wymieniona zostanie zwrotnica na ulicy Roosevelta od strony ronda Kaponiera.

 

WĘZEŁ HETMAŃSKA-GŁOGOWSKA - wymiana zwrotnic od strony rynku Łazarskiego

 (II połowa czerwca)

 

WĘZEŁ HETMAŃSKA-28 CZERWCA 1956r. - wymiana zwrotnicy od strony ulicy Głogowskiej oraz dwóch napędów najazdowych sterowania (przełom czerwca i lipca)

 

RONDO STAROŁĘKA - wymiana wszystkich zwrotnic od strony Żegrza oraz od strony ronda Rataje (początek lipca – początek sierpnia)

 

ZAJEZDNIA MPK POZNAŃ PRZY ULICY GŁOGOWSKIEJ - wymiana zwrotnic łączących układ torowy zajezdni z torowiskiem na ulicy Głogowskiej (początek lipca-II połowa lipca)

 

ULICA FREDRY – remonty przejazdów (I połowa sierpnia)

Od początku modernizacji węzła Kaponiera ulica Fredry jest wyjątkowo obciążona ruchem tramwajowym. Ma to negatywny wpływ na stan torowiska na całej długości ulicy. W pierwszej połowie sierpnia wykonane zostaną remonty przejazdów przez al. Niepodległości i ul. Kościuszki polegające na wymianie szyn, podlewu i nawierzchni bitumicznej.

 

POZNAŃSKI SZYBKI TRAMWAJmodernizacja trakcji oraz inne remonty torowo-sieciowe (koniec lipca – koniec sierpnia)

Podczas tegorocznych wakacji zaplanowano II etap prac remontowych i modernizacyjnych na trasie Poznańskiego Szybkiego Tramwaju. Obejmą one:

  • modernizację sieci trakcyjnej na odcinku pomiędzy ulicami Roosevelta a Słowiańską. Jest to kontynuacja zeszłorocznej wymiany sieci trakcyjnej od ul. Słowiańskiej do pętli Sobieskiego. Na odcinku wymienianym w tym roku sieć trakcyjna musiała być przeprojektowana,
  • wymianę infrastruktury na stacjach prostownikowych Lechicka i Kurpińskiego,
  • modernizację układu sterowania zwrotnic na pętli Sobieskiego, wymiana zwrotnic i napędów,
  • wymianę najbardziej zużytych szyn, głównie na łukach pomiędzy przystankami Lechicka/Poznań Plaza a Szymanowskiego.

 

ULICA GWARNA – wymiana szyn na łukach na skrzyżowaniu ulic Gwarnej i św. Marcin, w kierunku ul. Ratajczaka (II połowa sierpnia-koniec sierpnia)

 

SKRZYŻOWANIE ULICY RATAJCZAKA Z ULICĄ ŚW. MARCIN – wymiana szyn, podlewu i nawierzchni bitumicznej na przejeździe (II połowa sierpnia – koniec sierpnia)

 

SKRZYŻOWANIE ULIC KRÓLOWEJ JADWIGI i PÓŁWIEJSKIEJ – wymiana rozjazdu oraz wymiana zwrotnic wraz z napędem i sterowaniem od strony ul. Strzeleckiej (wrzesień)

 

SKRZYŻOWANIE ULIC KRÓLOWEJ JADWIGI i STRZELECKIEJ – wymiana rozjazdu, wymiana zwrotnic wraz z napędem i sterowaniem od strony ulicy Górna Wilda (wrzesień)

 

ULICA i MOST KRÓLOWEJ JADWIGI od ul. Strzeleckiej do końca mostu od strony ul. Serafitek – wymiana szyn, podlewu i nawierzchni bitumicznej (początek września – I połowa października)

 

 

UWAGA!

 

O szczegółach dotyczących poszczególnych prac będziemy informowali sukcesywnie, na bieżąco.

 

Terminy powyższych prac mogą ulegać zmianie.

 

Przepraszamy pasażerów za niedogodności wynikające z prowadzonych prac.