Rower publiczny w Poznaniu: Wpłynęła jedna oferta na zarządzanie dotychczasowym systemem i uruchomienie systemu rowerów bezstacyjnych

Opublikowano: 24/09/2018
Rower publiczny w Poznaniu: Wpłynęła jedna oferta na zarządzanie dotychczasowym systemem i uruchomienie systemu rowerów bezstacyjnych

Jest chętny na zarządzanie Poznańskim Rowerem Miejskim i uruchomienie systemu czwartej generacji, czyli rowerów bezstacyjnych. Operatorem systemów w latach 2019-2022 chciałaby być firma NB Poznań.

Rozbudowa systemu jest odpowiedzią na skokowy wzrost popularności Poznańskiego Roweru Miejskiego. Szacuje się, że tylko w tym sezonie będzie 1,7 milionów wypożyczeń. Od początku działania PRM, czyli od 2012 roku, rowery wypożyczono już ponad 3 miliony razy.

20 września br. otwarto oferty przetargowe dotyczące „uruchomienia systemu rowerów publicznych w Poznaniu oraz zarządzania i utrzymania tego systemu w okresie od dnia uruchomienia do dnia 31 grudnia 2022 roku”. Jedyną firmą, która złożyła aplikację jest NB Poznań Sp. z o.o.

System trzeciej generacji (PRM3G) będzie się składał – jak dotychczas – ze 109 stacji i 1200 rowerów. Nowością ma być system czwartej generacji (bezstacyjny).

Rowery czwartej generacji mają posiadać nadajniki GPS oraz zamki blokujące. Będą także wyposażone w komputery pokładowe, przy pomocy których odbywać się będzie wypożyczenie i zwrot. Firma NB Poznań zaproponowała włączenie do systemu 30 rowerów elektrycznych.

Warunkiem korzystania z roweru publicznego od 2019 roku będzie utrzymanie stanu konta użytkownika na poziomie minimum 20 zł. Nie zmieni się natomiast bezpłatny czas korzystania z roweru - 20 minut.

 

Więcej informacji: poznan.pl