Rośnie liczba rozpatrzonych zwrotów za niewykorzystaną część biletów okresowych ZTM

Opublikowano: 20/05/2020
Rośnie liczba rozpatrzonych zwrotów za niewykorzystaną część biletów okresowych ZTM

Ponad 300 odpowiedzi dziennie wysyła drogą e-mailową Zarząd Transportu Miejskiego w sprawach dotyczących wniosków o zwrot niewykorzystanej części biletu okresowego ZTM. Robimy wszystko, żeby każdy wniosek rozpatrzyć jak najszybciej, ale w dobie obostrzeń związanych z epidemią koronawirusa prosimy o cierpliwość i wyrozumiałość. Nie pozostawimy nikogo bez odpowiedzi.

Od połowy marca 2020r. do ZTM wpłynęło blisko 21,5 tys. wniosków o zwrot należności za bilet okresowy. Już blisko 3,5 tys. klientów otrzymało przelew na swoje konto.

Ze względu na wyjątkowość sytuacji epidemii w jakiej wszyscy funkcjonujemy, prosimy
o zrozumienie i cierpliwość, jeśli czas oczekiwania się wydłuża. ZTM, jak wiele innych firm
i urzędów funkcjonuje w warunkach obostrzeń sanitarnych i ograniczeń kadrowych. Z uwagi na panujące okoliczności i dynamiczną sytuację kadrową trudno jest nam określać nawet przybliżony termin zwrotu. Zapewniamy jednak, że odniesiemy się do wszystkich spraw, nikt nie będzie pozostawiony bez odpowiedzi. Każdy wniosek jest realizowany najszybciej, jak jest to możliwe.

Obecnie rozpatrujemy ponad 300 wniosków dziennie, a jest to tylko część wszystkich spraw, które klienci załatwiają w ZTM. Warto mieć także na uwadze, że każdy wniosek o zwrot – w trosce o dobro klienta i żeby uniknąć groźby błędu – musi zostać dokładnie przeanalizowany i zweryfikowany.  

Zgodnie z zapisami Regulaminu Przewozów ZTM zwrot dotyczy całości kwoty w momencie, kiedy nie rozpoczął się jeszcze termin obowiązywania biletu, bądź też kwoty za niewykorzystaną część biletu, w momencie, kiedy termin obowiązywania biletu już się rozpoczął. Wniosek o zwrot należności za bilet okresowy można złożyć za pośrednictwem indywidualnego konta w systemie PEKA lub przesłać na adres e-mail: ztm@ztm.poznan.pl, podając imię, nazwisko, adres oraz numer UID karty PEKA. W obu przypadkach konieczne jest podanie numeru konta bankowego, na który ma być dokonany zwrot.

Złożenie wniosku możliwe jest wyłącznie w okresie ważności biletu a za datę złożenia wniosku uznaje się datę wpływu dokumentu do ZTM. Co ważne - kwota ewentualnego zwrotu jest liczona od daty wpływu wniosku do ZTM, nie ma nią wpływu czas rozpatrywania sprawy.

Możliwość zwrotu dotyczy zakupionego biletu okresowego imiennego: normalnego, Metropolitalnego, ulgowego oraz Biletu Metropolitalnego z Ulgą. Z uwagi na wyjątkowość sytuacji przyjmujemy również wnioski dotyczące zwrotu biletów specjalnych, takich jak np. bilet semestralny, jednak w odniesieniu do nich każda sprawa jest rozpatrywana indywidualnie. W tych wyjątkowych okolicznościach nie jest konieczny paragon potwierdzający zakup biletu.

Wnioski o zwrot przyjmowane są także w jednym z 7 czynnych Punktów Obsługi Klienta ZTM:

- Górczyn - dworzec autobusowy,

- Ogrody - pętla tramwajowa (punkt znajduje się w budynku przy pl. Waryńskiego 9),

- Rondo Kaponiera (poziom -1),

- Os. Sobieskiego - dworzec autobusowy,

- Dębiec - pętla tramwajowa,

- dworzec autobusowy Śródka, 

- Centrum Handlowe przy pl. Wiosny Ludów (wejście od ul. Strzeleckiej).

Punkty Obsługi Klienta są czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do 17:00 (z przerwami: I. stanowisko 14:00-14:15; II. stanowisko 14:15-14:30).

Uwaga! Klientów, którzy złożyli wniosek drogą elektroniczną prosimy żeby nie składać wniosku w tej samej sprawie poprzez POK, ponieważ może to opóźnić czas załatwienia sprawy i zwrotu środków.