Zmiana komunikatu w biletomatach stacjonarnych. Bądźmy ekologiczni i wspólnie dbajmy o czyste środowisko

Opublikowano: 05/05/2020
Zmiana komunikatu w biletomatach stacjonarnych. Bądźmy ekologiczni i wspólnie dbajmy o czyste środowisko

W trosce o ekologię i mając na uwadze czyste środowisko, Zarząd Transportu Miejskiego wspólnie z operatorami biletomatów stacjonarnych zmienił treść komunikatu wyświetlanego po zakończeniu transakcji kupna biletu. W okolicach automatów sukcesywnie montowanych jest więcej koszy na śmieci.

ZTM od dłuższego czasu zmaga się z problemem zaśmiecania przestrzeni publicznej wydrukami potwierdzającymi wykonanie transakcji w biletomacie. Niektóre osoby decydując się na wydruk, nie zabierały go ze sobą, inne natychmiast po wyjęciu z automatu wyrzucały go na chodnik. Niezależnie od tego czy w pobliżu znajdował się kosz czy nie. Dlatego w niektórych lokalizacjach wydruki zaśmiecały teren przy automacie. Chcąc zmniejszyć to negatywne zjawisko zmieniony został komunikat wyświetlany po zakończeniu transakcji. Brzmi on teraz:

 „Transakcja zakończona. Odbierz resztę. Dziękujemy za skorzystanie z naszych usług. Czy wydrukować potwierdzenie transakcji?”

Obecnie, klient w bardziej świadomy sposób może zdecydować o wydruku (lub nie) potwierdzenia. Warto pamiętać, że kwitek może stanowić dodatkowy dowód na wykonanie transakcji, może być też podstawą złożenia reklamacji. W niektórych przypadkach może być jedynym dowodem dokonania zakupu, np. w sytuacji awaryjnej. Dlatego po raz kolejny apelujemy do pasażerów, którzy świadomie decydują się na wydruk potwierdzenia, żeby byli konsekwentni i zabierali go ze sobą. Nie wyrzucajmy wydruku na ziemię tuż przy biletomacie. Tym bardziej, że ZTM sukcesywnie zwiększa liczbę koszy na śmieci oraz stara się je (w miarę możliwości) lokalizować jak najbliżej  biletomatów.

Mamy nadzieję, że powyższe zmiany pozwolą lepiej się troszczyć o przestrzeń publiczną. Wspólnie dbajmy o czyste środowisko i estetykę miasta, bo jest ona warta Poznania.