Budynek Dworca Rataje po remoncie: ponowne otwarcie Punktu Obsługi Klienta ZTM w czwartek 28 września

Opublikowano: 25/09/2023
Budynek Dworca Rataje po remoncie: ponowne otwarcie Punktu Obsługi Klienta ZTM w czwartek 28 września

Od 28 września (czwartek) w wyremontowanym budynku Dworca Rataje wznowi swoje działanie Punkt Obsługi Klienta Zarządu Transportu Miejskiego. Dzięki wykonanym pracom klienci będą obsługiwani w znacznie lepszych warunkach. Wprowadzono m.in. udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami, a pomieszczenia zyskały wyższy standard. Do 26 września (wtorek) będzie czynny zastępczy POK działający w budynku Tarasy Warty.

widok na budynek Dworca Rataje z lotu ptaka

Widok na budynek Dworca Rataje z lotu ptaka

W trakcie prac wyremontowano m.in. poczekalnię i pomieszczenia socjalne. W budynku wydzielono nowe pomieszczenia pod najem (na parterze pojawiła się przeszklona przestrzeń, do której można wejść z poczekalni). Wyremontowano wszystkie toalety publiczne oraz wymieniono na nowe wszystkie instalacje: elektryczne, kanalizacyjne, przeciwpożarowe oraz służące klimatyzacji. W całym budynku dworca zamontowano także monitoring.

toaleta publiczna na Dworcu Rataje

Toaleta publiczna na Dworcu Rataje

oznaczenia fakturowe dla osob z niepelnosprawnosciami na Dworcu Rataje

Oznaczenia fakturowe dla osób z niepełnosprawnościami na Dworcu Rataje

Od 28 września klienci będą mogli już skorzystać z Punktu Obsługi Klienta mieszczącego się w budynku dworca. Punkt został przystosowany do obsługi osób z niepełnosprawnościami. Wprowadzono w nim pętle indukcyjne, które w znaczący sposób poprawiają skuteczność działania aparatów słuchowych. W nowych wnętrzach zastosowano też oznaczenia fakturowe, czyli  udogodnienia dla osób z niepełnosprawnością wzroku. Osoby z niepełnosprawnościami będą mogły ponadto korzystać ze specjalnie obniżonego pulpitu przy okienkach do obsługi klienta.

Punkt Obslugi Klienta na Dworcu Rataje

Punkt Obslugi Klienta na Dworcu Rataje

Tuż przy Punkcie Obsługi Klienta znajduje się czytnik kart PEKA w którym można sprawdzić doładowanie biletu, tPortmonetki bądź dokonać transferu biletu na kartę.

Przypomnijmy, że na czas remontu klienci transportu miejskiego z rejonu Rataj korzystali w zastępstwie z tymczasowego POK-u działającego w budynku Tarasy Warty przy ul. Na Miasteczku 12/17. Ten POK będzie działał do wtorku - 26 września (do godziny 20:00). Osoby, które będą miały do odbioru kartę PEKA w tym punkcie 27 września (środa),  zapraszamy do Punktu Obsługi Klienta ZTM mieszczącego się w punkcie w CH Kupiec Poznański.

Przypominamy, że Punkty Obsługi Klienta ZTM w Poznaniu są czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 6:00 do 20:00, a oprócz doładowania karty czy kupna biletów jednorazowych można w nich także:

- złożyć wniosek o wydanie imiennej karty PEKA,

-  odebrać imienną kartę PEKA,

- kupić kartę PEKA na okaziciela,

- zapisać uprawnienie do ulgi na imiennej karcie PEKA,

- zapłacić opłatę dodatkową,

- uzyskać informację o aktualnej taryfie, układzie komunikacyjnym miasta, systemie PEKA, objazdach, promocjach biletowych,

-  złożyć reklamację w formie pisemnej.