Blisko 420 tysięcy biletów jednorazowych kupiono przy pomocy kart płatniczych w uruchomionych rok temu terminalach biletowych w pojazdach

Opublikowano: 22/11/2023
Blisko 420 tysięcy biletów jednorazowych kupiono przy pomocy kart płatniczych w uruchomionych rok temu terminalach biletowych w pojazdach

Już od roku w tramwajach i autobusach obsługujących linie komunikacyjne organizowane przez ZTM znajdują się terminale do sprzedaży biletów za pomocą zbliżeniowych kart płatniczych. Dzięki temu podróżując po Poznaniu i aglomeracji można kupić jednorazowy bilet czasowy lub bilet 24-godzinny przy użyciu zbliżeniowej karty płatniczej lub smartfona obsługującego technologię HCE lub NFC.

W ciągu 12 miesięcy działania systemu zakupiono w ten sposób blisko 420 tys. biletów! Większość z nich to bilety piętnastominutowe (za 4 zł), których sprzedano blisko 45 proc. Drugie w kolejności najbardziej popularnych są bilety piętnastominutowe z ulgą (2 zł) – blisko 24 proc. Trzecie co do popularności to bilety 45 minutowe (6 zł) – 16.5 proc. Za pomocą systemu OPS zakupiono też w przeciągu ostatniego roku łącznie niemal 11 tysięcy biletów 24 godzinnych (2.6 proc.).

- Instalacja terminali płatniczych była wyjściem naprzeciw oczekiwaniom pasażerów, zwłaszcza że płatności zbliżeniowe są coraz powszechniejsze. To udogodnienie dla osób,  które nie posiadają karty PEKA i okazjonalnie korzystają z komunikacji. Także dla turystów, czy choćby gości targowych, poruszających się po naszym mieście. Wystarczy wsiąść do tramwaju lub autobusu, wybrać odpowiedni bilet i zapłacić za niego kartą - mówi Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.

Operatorem systemu  jest Mennica Polska S.A., która zamontowała i uruchomiła terminale we wszystkich tramwajach i autobusach na liniach miejskich i podmiejskich, tj. w ok  760  pojazdach. W każdym pojeździe znajduje się jeden terminal,  który łatwo zlokalizować, ponieważ znajdziemy go za drzwiami oznaczonymi poniższą naklejką:

 tu kupisz2

Nowy system znacznie rozszerzył sieć sprzedaży, ponieważ nie ma potrzeby zakupu papierowego biletu przed wejściem do pojazdu. Należy pamiętać o tym, że bilet nie jest drukowany, a terminal nie drukuje potwierdzenia transakcji. Podczas kontroli biletowej należy zbliżyć do czytnika kontrolerskiego kartę lub telefon z funkcją płatniczą na które został zakupiony bilet.