1 września (poniedziałek) – tramwaje wracają na węzeł Bałtyk i Traugutta i będą kursować częściej
Od 1 września (poniedziałek) w transporcie publicznym na liniach miejskich wróci zasadniczy rozkład jazdy. To oznacza częstsze kursy – na liniach tramwajowych w godzinach komunikacyjnego szczytu co 10 minut. Kończące się remonty w rejonie węzłów Bałtyk i Traugutta pozwolą na przywrócenie stałego układu linii. Na trasę wróci linia nr 19 oraz linie minibusowe. Uruchomiona zostanie linia nr 151 przy jednoczesnym skróceniu linii 169 z Os. Kopernika do Os. Łokietka. Zmiany w komunikacji związane z remontem mostu Chrobrego wprowadzone zostaną po 2 listopada.
Wakacyjne remonty torowisk dobiegają końca. W lipcu prace koncentrowały się w rejonie moście Św. Rocha. Wyremontowano tam dylatację na moście i wymieniono torowisko do przystanku Politechnika. W tym samym czasie wymieniono torowisko na ulicy Głogowskiej przy skrzyżowaniu z ul. Hetmańską (od skrzyżowania z ul. Hetmańską do skrzyżowania z ul. Potockiej).
Sierpień upłynął pod znakiem prac na dwóch ważnych węzłach tramwajowych – Bałtyk i Traugutta. Na węźle Traugutta wymieniono jego środkową część oraz elementy rozjazdów od strony północnej. Roboty odbywały się w dwóch etapach. Natomiast na skrzyżowaniu ulic Roosevelta-Bukowska konieczna była naprawa znajdującego się w złym stanie rozjazdu. W ramach prac zamontowano również nowe krawędzie peronowe na przystanku tramwajowo-autobusowym Bałtyk i wymieniono nawierzchnię torowo-drogową zarówno na samym przystanku (obsługującym także autobusy) oraz na fragmencie torowiska na ulicy Bukowskiej. Oba sierpniowe remonty są już na finiszu.
1 września oba węzły będą już przejezdne, tramwaje będą kursować ulicą Roosevelta pomiędzy Kaponierą a mostem Dworcowym, przywrócony zostanie normalny ruch na całym węźle Bałtyk. Także na Wildzie tramwaje będą już kursować ulicą 28 Czerwca 1956 r. w kierunku Dębca.
Komunikacja miejska – zmiany od 1 września
Od 1 września tramwaje nie tylko będą korzystały z całej sieci, będzie także więcej kursów. Częstotliwość w dni robocze w godzinach szczytu na liniach tramwajowych nr 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 i 18 będzie wynosić co 10 minut. Ponownie uruchomiona zostanie linia nr 19.
Po wakacjach znów uruchomione zostaną (obsługiwane minibusami) linie autobusowe nr 123 i 124. Będą przywrócone kursy szkolne na liniach nr 154 i 188. Natomiast zawieszone będą (obecnie wydłużone do Strzeszynka) kursy na linii nr 146 oraz kursowanie sezonowej linii nr 195.
Uruchomiona zostanie nowa linia nr 151 z Os. Sobieskiego w rejon wschodnich Naramowic, przy jednoczesnym skróceniu linii 169 z Os. Kopernika do Os. Łokietka (tutaj można znaleźć więcej na ten temat).
Remont mostu Chrobrego – zmiany w komunikacji dopiero po 2 listopada
Jedna z ważniejszych przepraw przez Wartę w Poznaniu zostanie całkowicie przebudowana. Zgodnie z zapowiedziami, przekazanie placu budowy planowane jest na wrzesień. Ustalono jednak, że wykonawca będzie prowadził prace przygotowawcze z zachowaniem przejazdu tramwajowego po moście aż do 2 listopada. Uwzględniony zostanie w ten sposób wzmożony ruch związany z powrotem dzieci i młodzieży do szkół, rozpoczęciem roku akademickiego oraz dnia Wszystkich Świętych.
– Tak długo jak nie będzie konieczności zamknięcia ruchu tramwajowego przez most Chrobrego, komunikacja zostanie utrzymana – mówi Jan Gosiewski dyrektor zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.
Podczas robót zasadniczych, które prowadzone będą po 2 listopada przejazd tramwajów na trasie od ronda Śródka do Małych Garbar nie będzie już możliwy i wprowadzone zostaną zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. W związku z powyższym wykonanie prac remontowych w obrębie torowiska tramwajowego na placu Wielkopolskim oraz budowa rozjazdu torowego umożliwiającego dojazd do przystanku Małe Garbary, jako do przystanku końcowego, zaplanowano także na listopad.
– Ogólne założenia układu linii na czas przebudowy mostu zostały już przedstawione przez Zarząd Transportu Miejskiego, natomiast dalsze szczegóły dotyczące wprowadzanych zmian organizacji ruchu oraz komunikacji zostaną zakomunikowane z odpowiednim wyprzedzeniem, w drugiej połowie października – dodaje Jan Gosiewski.
Więcej o układzie linii podczas remontu mostu można przeczytać tutaj.