Inwestycje prowadzone
Tramwaj „Poznań Wschód”
W ramach koncepcji „Poznań Wschód” rozpatrywane są dwa warianty przebiegu nowej trasy tramwajowej. W obu analizowanych rozwiązaniach jej początkiem jest obecna pętla tramwajowa na Zawadach, gdzie planowane jest włączenie nowej trasy do istniejącego torowiska w ciągu ul. Podwale, a końcem – rejon stacji kolejowej Poznań Wschód.
Tramwaj na Kopernika – Projekt Copernicus
Przebieg trasy tramwajowej do osiedla Kopernika został wyznaczony przez obszar zabudowy mieszkaniowej wzdłuż ulic: Arciszewskiego, Pogodnej i Promienistej. Oddziaływanie trasy rozciąga się również na osiedla: Św. Łazarz, Junikowo oraz Górczyn. Dostępność do przystanków będzie bardzo wysoka, a funkcjonalność węzłów przesiadkowych zapewni wysokiej jakości infrastruktura, dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Trasa tramwajowa na Naramowice – etap II
Celem zadania jest wykonanie dokumentacji technicznej dla projektowanego odcinka trasy tramwajowej od pętli Wilczak do skrzyżowania ulic Garbary- Estkowskiego wraz z przebudową infrastruktury towarzyszącej.
Trasa tramwajowa na osiedle Dębina (Klin Dębiecki)
Zakładany przebieg trasy jest zgodny z przebiegiem określonym w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta Poznania: od rejonu istniejącej pętli Dębiec, wzdłuż ulicy 28 Czerwca 1956r. (w tym nad tunelem w ciągu ul. Czechosłowackiej) do nowej pętli tramwajowo-autobusowej zlokalizowanej w pobliżu os. Dębina, przy ulicach 28 Czerwca 1956r., Samotnej, gdzie planuje się węzeł przesiadkowy wraz z parkingiem P&R.