Inwestycje zrealizowane
Przebudowa trasy tramwajowej: Kórnicka – os. Lecha – rondo Żegrze wraz z budową odcinka od ronda Żegrze do ul. Unii Lubelskiej
Przebudowa obejmie odcinek trasy w ciągu ul. Kórnickiej oraz ul. Żegrze – powstanie torowisko o nowoczesnych parametrach, gwarantujących trwałość, poprawę bezpieczeństwa, ograniczenie emisji drgań i hałasu. Wybudowana zostanie również nowa trasa w ciągu ul. Unii Lubelskiej (z pętlą tramwajowo-autobusową „Unii Lubelskiej”).
Przebudowa torowisk w ulicach: Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956r
W ramach zadania przewidziano projektowanie oraz realizację prac, polegających na przebudowie układu torowo-drogowego wraz z infrastrukturą towarzyszącą (podziemnych instalacji komunalnych, ulic, chodników, zieleni i małej architektury). Zakres inwestycji obejmuje ulice: Wierzbięcice – od skrzyżowania z ulicą ks. Jakuba Wujka do rynku Wildeckiego oraz 28 Czerwca 1956 r. – od rynku Wildeckiego do skrzyżowania z ulicami Kilińskiego i Krzyżową.
Budowa trasy tramwajowej od pętli Wilczak do Naramowic w Poznaniu
Celem inwestycji jest poprawa komfortu życia mieszkańców Naramowic i usprawnienie komunikacji zbiorowej w tym rejonie. Budowa nowoczesnej linii tramwajowej od Wilczaka do Naramowic, wraz z towarzyszącym mu układem drogowym to pierwszy z trzech planowanych etapów inwestycji.
Budowa systemów parkingów P&R w Poznaniu – etap I.
Zakres inwestycji obejmował budowę obiektu parkingowego typu „Parkuj i jedź” (P&R) przy ulicy Szymanowskiego w Poznaniu, zlokalizowanego w sąsiedztwie istniejącej pętli tramwajowej Os. Sobieskiego, stanowiącego przesiadkowy węzeł dla komunikacji szybkiego tramwaju. Wybudowana została nowa utwardzona nawierzchnia placu parkingowego o pojemności 130 miejsc postojowych, w tym 6 miejsc dla użytkowników niepełnosprawnych oraz 20 zadaszonych stanowisk do postoju rowerów wraz ze stacją do ich naprawy.
Budowa systemu parkingów P&R w Poznaniu – etap II
Przedmiotem projektu jest budowa systemu niezależnie funkcjonujących obiektów parkingowych typu „Parkuj i Jedź” (P&R) w następujących lokalizacjach: w rejonie ulic św. Michała, Warszawskiej i Świętojańskiej (Parking – Św. Michała), w rejonie przystanku kolejowego Poznań Strzeszyn ograniczonego od północy ul. Biskupińską (Parking – Strzeszyn) oraz w rejonie ulic Hetmańskiej, Starołęckiej i Wągrowskiej (parking w formie zatoki parkingowej – dalej zwany parking rondo Starołęka).
Projekt ITS Poznań
Przedmiotem projektu była realizacja zintegrowanego inteligentnego systemu zarządzania ruchem drogowym w Poznaniu na obszarze zachodnim miasta: dzielnice Grunwald i częściowo Jeżyce (ograniczone ul. Dąbrowskiego, ul. Głogowską, ul. Roosevelta, ul. św. Wawrzyńca, ul. Polską, ul. Bułgarską, ul. Taczanowskiego i ul. Ściegiennego).
Przebudowa węzła komunikacyjnego Rondo Kaponiera
Prace polegały na całkowitej przebudowie ronda Kaponiera wraz z dobudowaniem nowego przystanku Poznańskiego Szybkiego Tramwaju na poziomie -2 oraz przebudową mostu Uniwersyteckiego. Dzięki inwestycji mieszkańcy zyskali nowoczesny węzeł przesiadkowy ulokowany w samym centrum miasta a także nowoczesny Punkt Obsługi Klienta ZTM Poznań. Obiekt oddano do użytku latem (poziom 0 i -1) oraz jesienią (poziom -2) 2016 roku.
Program „Brama Zachodnia” – przebudowa trasy tramwajowej w ul. Dąbrowskiego – od ul. Botanicznej do ul. Żeromskiego wraz z węzłem
Po modernizacji, trasa została oddana do użytku latem 2016 roku. Wykonano m.in. nowe torowisko, nowe ścieżki rowerowe w ulicy Dąbrowskiego, nowe wiaty na przystankach na skrzyżowaniu Dąbrowskiego-Żeromskiego. Podczas inwestycji przebudowano całkowicie węzeł Dąbrowskiego-Żeromskiego.
Odnowa infrastruktury transportu publicznego w związku z organizacją EURO 2012 w Poznaniu – etap I i etap II
Projekt obejmował przebudowę ronda Jana Nowaka Jeziorańskiego, modernizację torowiska przy Stadionie Miejskim oraz przebudowę układu torowo-drogowego w ciągu ulicy Grunwaldzkiej, od Smoluchowskiego do Malwowej. Wiosną 2012r. zakończono prace przy modernizacji ronda i torowiska przy stadionie, a 1 września 2013r. oddano do użytku przebudowaną trasę tramwajową w ulicy Grunwaldzkiej do Dworca Junikowo.
Przedłużenie trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju (PST) do Dworca Zachodniego w Poznaniu
1 września 2013 roku komunikacja miejska w Poznaniu zyskała nową trasę tramwajową. Choć liczy ona tylko dwa kilometry długości, jest jedną z najbardziej oczekiwanych i potrzebnych. Połączyła bowiem trasę Poznańskiego Szybkiego Tramwaju z torowiskiem na ulicy Głogowskiej i w bardzo dużej mierze odciążyła most Teatralny – gdzie od lat ruch tramwajowy jest najbardziej intensywny w mieście.
Budowa trasy tramwajowej os. Lecha – Franowo w Poznaniu
W ramach realizacji projektu powstała nowa trasa tramwajowa, o długości całkowitej ponad 2 km, na odcinku ok. 1 km prowadzona w tunelu, łącząca os. Czecha i Rusa, kompleksy handlowo-usługowe M1 i IKEA, a także zakłady Kompanii Piwowarskiej S.A. z centrum miasta. Trasa umożliwia także dojazd do nowej zajezdni tramwajowej na Franowie, obecnie będącej realizowaną przez MPK Poznań Sp. z o.o.
Korekta funkcjonowania układu komunikacyjnego w rejonie ronda Rataje
Inwestycja przewiduje m.in. przebudowę oraz budowę infrastruktury torowo-sieciowej, z jej dostosowaniem dla prowadzenia ruchu autobusowego po torowisku i związana z tym korekta układu drogowego w tym ścieżek dla rowerów, parkingu typu Bike&Ride oraz zainstalowanie inteligentnego systemu transportowego.