Korzystaj online z konta PEKA

Komunikacja zbiorowa po zamknięciu mostu Chrobrego i węzła Wierzbięcice

Obowiązuje od 22.11.2025

Od listopada 2025 komunikacja zbiorowa funkcjonuje z dużymi zmianami. Wynikają one z przebudowy mostu Bolesława Chrobrego oraz budowy trasy tramwajowej na ulicy Ratajczaka. Najszybszy i najwygodniejszy dojazd do centrum z rejonu Śródki zapewniają linie tramwajowe numer 5 lub 8.

Opis zmian w komunikacji z powodu przebudowy mostu Chrobrego i węzła Wierzbięcice

 

Pobierz powyższy schemat w wersji PDF

Linie numer 7, 8 i 17 funkcjonują na zmienionych trasach, uruchomiono autobusową komunikację zastępcza na linii nr T 7 ze Śródki do Małych Garbar oraz dodatkową linię tramwajową numer 28 z Ogrodów do placu Wielkopolskiego. Tramwaje dwóch linii: 4 i 17 kursują do przez centrum do przystanku Małe Garbary.

„Siódemka” ma skróconą trasę do pętli Zawady, tramwaje linii numer 8 nadal kursują z Miłostowa na Ogrody, ale objazdem w centrum i Jeżycach. Tramwaj jedzie m.in. przez Kraszewskiego i rondo Kaponiera oraz Św. Marcin i most Św. Rocha. Z uwagi na zmianę w kursowaniu linii nr 8, w celu wzmocnienia komunikacji w osi ulicy Dąbrowskiego oraz na Fredry i trasie przez centrum uruchomiono dodatkową linię  tramwajową nr 28 z Ogrodów przez Dąbrowskiego, Fredry i pl. Ratajskiego do placu Wielkopolskiego.

Linia nr 17 została przekierowana do przystanku Małe Garbary, a część obecnej trasy „siedemnastki” jest obsługiwana istotnie zmienioną linią numer 2, na której kursy odbywają się ze Starołęki, przez Górny Taras Rataj i trasę kórnicką do centrum, a następnie przez Górną Wildę na Dębiec. Do Małych Garbar kursują także (z Winograd przez centrum) tramwaje linii numer 4.

Na trasie od ronda Śródka do przystanku Małe Garbary kursuje autobus zastępczej linii T 7.

Z kolei autobusy na liniach nr 167 i 911 podczas remontu mostu Chrobrego jeżdżą ulicą Garbary prosto i dalej przez most Królowej Jadwigi do Dworca Rataje. Zapewnia to dogodną przesiadkę na linie tramwajowe na przystanku Plac Bernardyński.

Najszybszy i najwygodniejszy dojazd do centrum z rejonu Śródki zapewnią linie tramwajowe numer 5 lub 8

Dla pasażerów chcących dojechać z okolic Śródki do centrum (i na odwrót) najszybszy i najwygodniejszy dojazd zapewniają dwie bezpośrednie linie tramwajowe: 5 i 8. Tramwaje na obu liniach jadą przez most Św. Rocha. Przykładowo czas przejazdu tramwaju linii numer 5 i 8 z Ronda Śródka przez most Rocha do:

– przystanku Wrocławska to około 7 minut,

– przystanku Al. Marcinkowskiego to około 9 minut,

– przystanku Gwarna to około 12 minut

Zmiany z powodu zamknięcia węzła Wierzbięcice

Także w listopadzie rozpoczęła się budowa trasy tramwajowej na ulicy Ratajczaka. Z uwagi na fakt, że w pierwszej kolejności przebudowywany jest węzeł Wierzbięcice, tramwaje linii numer 6, 12 i 18 nie mogą kursować trasami na ulicach Królowej Jadwigi (od Towarowej do Półwiejskiej) i Wierzbięcice (linia nr 10).

„Szóstkę” i „dwunastkę” z przystanku Poznań Główny skierowano objazdem ulicą Towarową do centrum, a następnie przez Św. Marcin, Al. Marcinkowskiego, Podgórną i Strzelecką do węzła AWF i dalej trasami na Miłostowo (linia nr 6) i na Starołękę (linia nr 12).

„Dziesiątka” z Dębca kieruje się przez ulicę 28 Czerwca 1956 r., Hetmańską i Głogowską na Łazarz, a następnie jedzie stałą trasą na Naramowice.

Z kolei linia nr 18 w celu obsługi Wildy kursuje ulicami Głogowską i Hetmańską a następnie przez Górną Wildę do Królowej Jadwigi.

Pasażerowie chcący dojechać z rejonu Dworca Głównego PKP na Wildę mogą skorzystać z autobusowej linii numer 171.

Szczegółowy przebieg linii z uwagi na zamknięcie mostu Chrobrego i węzła Wierzbięcice

Linie tramwajowe – tłustym drukiem zaznaczono zmieniony przebieg

Linia nr 1 – bez zmian

JUNIKOWO – Grunwaldzka – Reymonta – Hetmańska – Żegrze – Chartowo – Piaśnicka – Szwajcarska – FRANOWO

Linia nr 2 – zmiana trasy, skierowanie linii na Starołękę  

DĘBIEC PKM – 28 Czerwca 1956 – Górna Wilda – Królowej Jadwigi – Rondo Rataje – Jana Pawła II – trasa Kórnicka – Chartowo – Żegrze – Hetmańska – Starołęcka – STAROŁĘKA PKM

Linia nr 3 – bez zmian

BŁAŻEJA – Naramowicka – Przełajowa – Winogrady – Pułaskiego – Roosevelta – Święty Marcin – Aleje Marcinkowskiego – Podgórna – pl. Bernardyński – Mostowa – Kórnicka – trasa Kórnicka – Chartowo – Żegrze – Unii Lubelskiej – UNII LUBELSKIEJ

Linia nr 4 – dodatkowa linia wzmacniająca komunikację między północnym Poznaniem a centrum

POŁABSKA – Murawa – Winogrady – Pułaskiego – Roosevelta – Fredry – Mielżyńskiego – 23 Lutego – Plac Wielkopolski – MAŁE GARBARY

Linia nr 5 – bez zmian

GÓRCZYN PKM – Głogowska – Matyi – Towarowa – Św. Marcin – Aleje Marcinkowskiego – Podgórna – pl. Bernardyński – Mostowa – Kórnicka – Jana Pawła II – Podwale – ZAWADY

powrót:

ZAWADY – Rondo Śródka – Jana Pawła II Kórnicka – Mostowa – pl. Bernardyński – Podgórna – Al. Marcinkowskiego – pl. Wolności – 27 Grudnia – Gwarna – Św. Marcin – Towarowa – Matyi – Głogowska – GÓRCZYN PKM

Linia nr 6 – zmiana trasy przez centrum (objazd ulicy Królowej Jadwigi)

BUDZISZYŃSKA – Grunwaldzka – Roosevelta – Most Dworcowy – Towarowa – Św. Marcin – Aleje Marcinkowskiego – Podgórna – Strzelecka – Królowej Jadwigi – Rondo Rataje – Jana Pawła II – Rondo Śródka – Warszawska – MIŁOSTOWO

powrót:

MIŁOSTOWO – Warszawska – Rondo Śródka – Jana Pawła II – Rondo Rataje – Królowej Jadwigi – Strzelecka – Podgórna – Marcinkowskiego – pl. Wolności – 27 Grudnia – Gwarna – Św. Marcin – Towarowa – Most Dworcowy – Roosevelta – Grunwaldzka – BUDZISZYŃSKA

Linia nr 7 – skrócenie linii do pętli Zawady

OGRODY – Przybyszewskiego – Reymonta – Hetmańska – Zamenhofa – Jana Pawła II – Rondo Śródka – ZAWADY

Linia nr 8 – zmiana trasy na Jeżycach i w centrum

OGRODY – Dąbrowskiego – Kraszewskiego – Zwierzyniecka – Rondo Kaponiera – Św. Marcin – Aleje Marcinkowskiego – Podgórna – pl. Bernardyński – Mostowa – Kórnicka – Jana Pawła II – Rondo Śródka – Warszawska – MIŁOSTOWO

powrót:

MIŁOSTOWO – Warszawska – Rondo Śródka – Jana Pawła II – Kórnicka – Mostowa – pl. Bernardyński – Podgórna – Al. Marcinkowskiego – pl. Wolności – 27 Grudnia – Gwarna – Św. Marcin – Rondo Kaponiera – Zwierzyniecka – Kraszewskiego – Dąbrowskiego – OGRODY

Linia nr 9 – bez zmian

PIĄTKOWSKA – Witosa – os. Winiary – Winiarska – Wołyńska – Małopolska – al. Wielkopolska – Pułaskiego – Fredry – Gwarna – Św. Marcin – Aleje Marcinkowskiego – Strzelecka – Królowej Jadwigi – Górna Wilda – 28 Czerwca 1956 r. – DĘBIEC PKM

Linia nr 10 – zmiana trasy, przejazd przez Łazarz zamiast przez Wildę

DĘBIEC PKM – 28 Czerwca 1956 r. – Hetmańska – Głogowska – Roosevelta – Pułaskiego – Winogrady – Przełajowa – Naramowicka – al. Praw Kobiet – BŁAŻEJA

Linia nr 11 – bez zmian

PIĄTKOWSKA – Witosa – os. Winiary – Winiarska – Wołyńska – Małopolska – al. Wielkopolska – Pułaskiego – Roosevelta – Głogowska – Hetmańska – Unii Lubelskiej – UNII LUBELSKIEJ

Linia nr 12 – zmiana trasy w centrum (objazd ulicy Królowej Jadwigi)

SOBIESKIEGO – Trasa PST – Głogowska – Most Dworcowy – Towarowa – Św. Marcin – Aleje Marcinkowskiego – Podgórna – Strzelecka – Królowej Jadwigi – Rondo Rataje – Zamenhofa – Starołęcka – STAROŁĘKA PKM

Powrót od Al. Marcinkowskiego: przez pl. Wolności, 27 Grudnia i Gwarną.

Linia nr 13 – bez zmian

JUNIKOWO – Grunwaldzka – Rondo Kaponiera – Św. Marcin – Aleje Marcinkowskiego – Podgórna – pl. Bernardyński – Mostowa – Kórnicka – Jana Pawła II – Zamenhofa – Starołęcka – STAROŁĘKA PKM

Linia nr 14 – bez zmian

SOBIESKIEGO – trasa PST – Głogowska – GÓRCZYN PKM

Linia nr 15 – bez zmian

SOBIESKIEGO – trasa PST – Roosevelta – Bukowska – Grunwaldzka – JUNIKOWO

Linia nr 16 – bez zmian

SOBIESKIEGO – Trasa PST – Fredry – Gwarna – Święty Marcin – Aleje Marcinkowskiego – Podgórna – pl. Bernardyński – Mostowa – Kórnicka – trasa Kórnicka – Piaśnicka – Szwajcarska – FRANOWO

Linia nr 17 – zmiana trasy, przekierowanie linii na Winogrady

GÓRCZYN PKM – Głogowska – Most Dworcowy – Towarowa – Św. Marcin – Gwarna – Mielżyńskiego – 23 Lutego – plac Wielkopolski – MAŁE GARBARY

Linia nr 18 – wydłużenie trasy, tramwaj z mostu Dworcowego pojedzie Głogowską i Hetmańską a następnie przez Wildę (ul. Górna Wilda) do Królowej Jadwigi

OGRODY – Dąbrowskiego – Roosevelta – Głogowska – Hetmańska – 28 Czerwca 1956 r. – Górna Wilda – Królowej Jadwigi – Rondo Rataje – Jana Pawła II – Trasa Kórnicka – Piaśnicka – Szwajcarska – FRANOWO

Linia nr 19 – bez zmian

POŁABSKA – Murawa – Winogrady – Pułaskiego – Fredry – Gwarna – Św. Marcin – Aleje Marcinkowskiego – Strzelecka – Królowej Jadwigi – Górna Wilda – 28 Czerwca 1956 r. – DĘBIEC PKM

Linia nr 28 – dodatkowa linia wzmacniająca komunikację wzdłuż ul. Dąbrowskiego i w centrum

OGRODY – Dąbrowskiego – Fredry – Mielżyńskiego – 23 Lutego – PLAC WIELKOPOLSKI

Linie autobusowe – tłustym drukiem zaznaczono zmieniony przebieg

Linia nr T7 – dodatkowa linia zapewniająca komunikację pomiędzy Śródką a centrum (Małe Garbary)

RONDO ŚRÓDKA – Wyszyńskiego – Estkowskiego – MAŁE GARBARY

Linia nr 167 – skierowanie linii przez Garbary do ronda Rataje

RADOJEWO – Piołunowa – Radojewo – Naramowicka – al. Praw Kobiet – Naramowicka – Szelągowska – Garbary – Królowej Jadwigi – Krzywoustego – RONDO RATAJE

powrót:

RONDO RATAJE – Krzywoustego – Kazimierza Wielkiego – Mostowa – Garbary – Szelągowska – Naramowicka – al. Praw Kobiet – Naramowicka – Radojewo – Piołunowa – RADOJEWO

Linia nr 190 – skrócenie trasy do węzła AWF

SOBIESKIEGO – Jaroczyńskiego – Wojciechowskiego – Piątkowska – Słowiańska – Szelągowska – Garbary – AWF

powrót:

AWF – Kazimierza Wielkiego – Mostowa – Garbary – Szelągowska – Słowiańska – Piątkowska – Wojciechowskiego – Jaroczyńskiego – OS. SOBIESKIEGO

Linia nr 911 – skierowanie linii przez Garbary do ronda Rataje

BIEDRUSKO PARK – Biedrusko/Zjednoczenia – Biedrusko/Poznańska – Radojewo – Naramowicka – al. Praw Kobiet – Naramowicka – Szelągowska – Garbary – Królowej Jadwigi – Krzywoustego – RONDO RATAJE

powrót:

RONDO RATAJE – Krzywoustego – Kazimierza Wielkiego – Mostowa – Garbary – Szelągowska – Naramowicka – al. Praw Kobiet – Naramowicka – Radojewo – Biedrusko/Poznańska – Biedrusko/Zjednoczenia – BIEDRUSKO PARK

Dodatkowe zmiany na liniach podmiejskich

Linia nr 320

– wybrane  kursy (oznaczone w rozkładzie jazdy) w dni robocze, soboty oraz niedziele i święta są realizowane do przystanku Kicin Pętla z wjazdem lub bez wjazdu na przystanek Koziegłowy Zakłady Drobiarskie.

– nastąpiła korekta godzin odjazdów we wszystkie dni tygodnia.

Rozkład jazdy linii nr 320 został dodatkowo skorygowany i uwzględnia:

– wydłużenie dodatkowo sześciu par kursów do przystanku Kicin/Pętla w dni robocze. Są to kursy z przystanku Rondo Śródka o godzinie 5:23, 9:02, 10:35, 13:20, 14:40 i 16:35. Kursy z przystanku Kicin/Pętla o godzinie 6:06, 9:50, 11:02, 13:55, 15:25 oraz 17:22. Dodatkowo kurs z przystanku Kicin/Pętla o godzinie 7:03 przesunięty będzie na 7:05;

– wjazd na przystanek Koziegłowy/Zakłady Drobiarskie w dni robocze kursem o godzinie 22:07 z przystanku Kicin/Pętla;

– wjazd na przystanek Koziegłowy/Zakłady Drobiarskie w niedziele i święta o godzinie 22:26 z przystanku Kicin/Pętla.

Linia nr 321 – zmiana trasy, wydłużenie trasy do rejonu szpitali z ulicy Wrzoska

KICIN PĘTLA – Kicin/Poznańska – Koziegłowy/Poznańska – Gdyńska – Bałtycka – Serbska – Aleje Solidarności – Dojazd – WRZOSKA SZPITALE

Linia nr 341 – zmiana trasy

PRZEBĘDOWO PĘTLA – M. Goślina/Rogozińska – M. Goślina/Kolejowa – M. Goślina/Wojska Polskiego – M. Goślina/Poznańska – M. Goślina/Długa – M. Goślina/Kutrzeby – Szlachęcin/ – Bolechowo-Os./Obornicka – Owińska/Bydgoska – Owińska/Poznańska – Miękowo/Poznańska – Czerwonak/Gdyńska – Koziegłowy/Gdyńska – Koziegłowy/Piaskowa – Koziegłowy/Poznańska – Gdyńska – Bałtycka – Hlonda – Podwale – RONDO ŚRÓDKA

Więcej na temat zmian także na stronie PIM