Nowy sposób korzystania z biletów w aplikacjach

Przypominamy, że od 1 września 2025 r. obowiązuje nowy sposób zakupu biletu w aplikacjach mobilnych. Pasażer korzystający z tej formy zakupu biletu może to zrobić na dwa sposoby – wpisując znajdujący się w wielu miejscach numer pojazdu lub skanując kod QR z naklejki w pojeździe. Uwaga! Z wciąż ważnym biletem można się przesiąść na inną linię i wówczas (w kolejnym pojeździe) nie ma już konieczności ponownego wpisywania numeru pojazdu lub skanowania kodu QR.
Bilety jednorazowe (do 15, 45 lub 90 minut) oraz krótkookresowe (24 godzinny i na 7 dni) można kupić m.in. poprzez aplikacje mobilne. Jednym z etapów zakupu takiego biletu jest konieczność wpisania numeru pojazdu lub zeskanowania kodu QR.
Numer pojazdu znajduje się: z przodu pojazdu, z tyłu pojazdu, z boku pojazdu obok pierwszych drzwi wejściowych, nad kabiną kierowcy, na elektronicznym wyświetlaczu trasy danej linii, a także na naklejce obok QR kodu, który również może być zeskanowany.
Przykładowe tramwaje i autobusy z numerami pojazdów:
Naklejki z kodami QR oraz numerami pojazdów zostały umieszczone wewnątrz tramwajów i autobusów nad oknami, na elementach podsufitowych. Celem takiej lokalizacji jest ich maksymalna możliwa dostępność i widoczność.
Aplikacje biletowe podpowiadają klientom co należy zrobić, żeby uzyskać ważny bilet na przejazd.
Podczas kontroli wystarczy pokazać bilet z wygenerowanym w aplikacji kodem QR. Pamiętajmy, że bilet należy kupić zaraz po wejściu do pojazdu. W momencie rozpoczęcia kontroli nie ma już możliwości jego aktywacji, a brak ważnego biletu oznacza opłatę dodatkową, która od 1 września 2025 r. wynosi 350 zł (175 zł przy płatności u kontrolera lub w ciągu 7 dni).
Zakup biletu w aplikacji to oszczędność czasu i wygoda. Wszystko znajduje się pod ręką, w smartfonie. To także spokój i pewność, bo aplikacja pokazuje czas ważności biletu. To również ekologia, bo mniej papieru to mniej odpadów oraz ochrona środowiska.