Korzystaj online z konta PEKA

Propozycja zmian w komunikacji podczas remontu mostu Chrobrego – pierwsze wykorzystanie łuku torowego przy Okrąglaku

Jesienią br. rozpocznie się remont mostu Bolesława Chrobrego. Znajdujący się w złym stanie technicznym obiekt zostanie rozebrany, a w jego miejscu zostaną zbudowane nowe mosty: dwa drogowe i jeden tramwajowy. Prace zostały zaplanowane na ok. 3 lata i w tym czasie tramwaje nie będą mogły korzystać z ważnej trasy „katedralnej” łączącej Garbary i centrum miasta ze Śródką. Aby zminimalizować utrudnienia w funkcjonowaniu komunikacji zbiorowej, po raz pierwszy zostanie wykorzystany nowy łuk torowy przy Okrąglaku. Tramwaje linii nr 27 jadące od placu Wolności będą dzięki temu mogły skręcać w prawo i jechać w kierunku placu Wielkopolskiego.

Podczas budowy nowego mostu Chrobrego nie będzie możliwy przejazd tramwajów na trasie od ronda Śródka do Małych Garbar. Z tego względu linie numer 7, 8 i 17 będą funkcjonowały na zmienionych trasach. Skorygowana zostanie też trasa „13”, a ponadto uruchomione zostaną linie nr 4 oraz 27.

Tramwaje na trasie „katedralnej” zastąpi autobus linii T7, kursujący od przystanku Małe Garbary do Ronda Śródka. W celu szybszej możliwości jazdy ze Śródki, T7 nie będzie objeżdżał ronda, lecz po obsłużeniu przystanku na dworcu Śródka będzie wyjeżdżał na trasę w kierunku Garbar przed rondem. Z kolei linie autobusowe nr 167 oraz 911 zostaną skierowane do dworca autobusowego Rataje.

Proponowane zmiany podczas remontu mostu Chrobrego – szczegóły:

„Siódemka” będzie kursować z Ogrodów na Zawady przez Dąbrowskiego, Reymonta i dalej Hetmańską, Zamenhofa i Jana Pawła II.

Linia nr 7 – przebieg podczas remontu mostu Chrobrego

OGRODY – Dąbrowskiego – Reymonta – Hetmańska – Rondo Starołęka – Zamenhofa – Rondo Rataje – Jana Pawła II – Rondo Śródka – ZAWADY

Na części obecnej trasy linii nr 7 (tj. od Połabskiej do centrum) zostanie uruchomiona linia nr 4. „Czwórka” pojedzie z pętli Połabska przez Winogrady, Pułaskiego do mostu Teatralnego, a następnie przez Fredry, pl. Ratajskiego i pl. Wielkopolski do przystanku końcowego Małe Garbary.

Linia nr 4 – przebieg podczas remontu mostu Chrobrego

POŁABSKA – Murawa – Winogrady – Pułaskiego – Roosevelta – Most Teatralny – Fredry – Mielżyńskiego – Pl. Ratajskiego – Pl. Wielkopolski – MAŁE GARBARY

Tramwaje linii numer 8 nadal będą kursować z Miłostowa na Ogrody, ale objazdem: przez ulicę Jana Pawła II, most Św. Rocha, pl. Bernardyński, Al. Marcinkowskiego i 27 Grudnia. Na trasie z Ogrodów „ósemka” pojedzie z Fredry przez Gwarną i Św. Marcin. Z uwagi na skierowanie linii nr 8 na most Św. Rocha linia tramwajowa nr 13 będzie skierowana przez Rondo Rataje, AWF i Strzelecką.

Linia nr 8 – przebieg podczas remontu mostu Chrobrego

MIŁOSTOWO – Warszawska – Rondo Śródka – Jana Pawła II – Kórnicka – Most Św. Rocha – Pl. Bernardyński – Wrocławska – Marcinkowskiego – 27 Grudnia – Fredry – Most Teatralny – Dąbrowskiego – OGRODY

OGRODY – Dąbrowskiego – Fredry – Gwarna – Św. Marcin – Marcinkowskiego – (…) – MIŁOSTOWO

Linia nr 13 – przebieg podczas remontu mostu Chrobrego

JUNIKOWO – Grunwaldzka – Bukowska – Święty Marcin – Aleje Marcinkowskiego – Strzelecka – Królowej Jadwigi – Krzywoustego – Zamenhofa – Starołęcka – STAROŁĘKA PKM

Linia nr 17 pojedzie jak obecnie od pętli Górczyn PKM, przy czym dojedzie tylko do przystanku Małe Garbary. Pozostała część obecnej trasy „siedemnastki” zostanie obsłużona dodatkową linią numer 27, na której kursy będą się odbywały ze Starołęki, przez Górny Taras Rataj i trasę kórnicką do centrum, z końcowym przystankiem na placu Wielkopolskim. Tramwaje nr 27 jako pierwsze będą korzystały z nowego łuku torowego przy Okrąglaku.

Linia nr 17 – przebieg podczas remontu mostu Chrobrego

GÓRCZYN PKM – Głogowska – Matyi – Towarowa – Św. Marcin – Gwarna – Mielżyńskiego – Pl. Ratajskiego – Pl. Wielkopolski – MAŁE GARBARY

Linia nr 27 – przebieg podczas remontu mostu Chrobrego

STAROŁĘKA PKM – Starołęcka – Rondo Starołęka – Hetmańska – Żegrze – Os. Lecha – Kórnicka – Most Św. Rocha – Pl. Bernardyński – Marcinkowskiego – 27 Grudnia – Mielżyńskiego – Pl. Ratajskiego – PLAC WIELKOPOLSKI

Pomiędzy rondem Śródka i Małymi Garbarami uruchomiona zostanie linia autobusowa zatramwaj nr T7. Ponadto zmienionymi trasami pojadą autobusy obsługujące linie numer 167 i 911. Dziś dojeżdżają one z Garbar do Ronda Śródka, natomiast podczas remontu mostu Chrobrego pojadą ulicą Garbary prosto i dalej przez most Królowej Jadwigi do Dworca Rataje.

UWAGA! Zanim przedstawiony powyżej układ linii wejdzie w życie, konieczne będzie przygotowanie sieci torowej. Między innymi zostaną przeprowadzone prace remontowe w obrębie torowiska tramwajowego na placu Wielkopolskim, jak również zostanie wykonany rozjazd torowy umożliwiający dojazd do przystanku Małe Garbarach, jako do przystanku końcowego i zmianę kierunku jazdy. Prace te potrwają ok. 3 tygodni podczas których do układu linii przygotowanego na czas remontu mostu Chrobrego wprowadzone zostaną pewne zmiany, o których będziemy informować szczegółowo z odpowiednim wyprzedzeniem.