Sieć sprzedaży biletów

Rozbudowana sieć sprzedaży biletów umożliwia doładowanie karty PEKA lub zakup biletu na wiele różnorodnych sposobów opisanych w poniższej tabeli. Na dole strony znajduje się mapa i tabela z wyszukiwarką miejsc sprzedaży biletów ułatwiająca szybkie zlokalizowanie gdzie w pobliżu można kupić bilet lub doładować kartę PEKA. W okienku „szukaj” wystarczy wpisać np. nazwę ulicy lub osiedla, po czym w tabeli zostaną wyświetlone: adres punktu, nazwa dzielnicy Poznania lub osiedla gdzie punkt się znajduje, nazwa punktu, godziny otwarcia, dostępne formy płatności oraz dostępną ofertę: doładowanie karty PEKA biletem okresowym na sieć, doładowanie tPortmonetki na karcie PEKA, zakup biletów papierowych, zakup karty PEKA na okaziciela.

Gdzie kupić bilety/doładować kartę PEKA

Punkty Obsługi Klienta Zarządu Transportu Miejskiego

Są to punkty prowadzone przez Zarząd Transportu Miejskiego w których można:

- kupić lub przedłużyć bilety okresowe na karcie PEKA,
- doładować tPortmonetkę na karcie PEKA,
- kupić tradycyjne papierowe jednorazowe bilety czasowe lub bilety krótkookresowe, 
- kupić kartę PEKA na okaziciela

Płatności zbliżeniowe w pojazdach

W tramwajach i autobusach obsługujących linie ZTM znajdują się terminale do sprzedaży biletów za pomocą zbliżeniowych kart płatniczych.

Dzięki temu podróżując po Poznaniu i aglomeracji można kupić jednorazowy bilet czasowy lub 24-godzinny przy użyciu zbliżeniowej karty płatniczej lub smartfona obsługującego technologię HCE lub NFC.

Kliknij i przeczytaj więcej o płatnościach zbliżeniowych oraz zobacz filmiki instruktażowe

 

 

Poniższa naklejka na drzwiach informuje, że w danym pojeździe można kupić bilet zbliżeniową kartą płatniczą:

naklejka platnosc zblizeniowa6

 

Punkty Sprzedaży Biletów

Są to placówki handlowe (kioski i sklepy) i usługowe, w których można:

- kupić lub przedłużyć bilety okresowe na sieć na karcie PEKA,

- przedłużyć bilet okresowy na trasę, ale wyłącznie na taką samą trasę i ten sam okres obowiązywania, jak poprzedni bilet na trasę,

- doładować tPortmonetkę na karcie PEKA,

W wybranych PSB można kupić tradycyjne papierowe jednorazowe bilety czasowe lub bilety krótkookresowe oraz kupić kartę PEKA na okaziciela. Informacja o takiej możliwości znajduje się w tabeli z wyszukiwarką miejsc sprzedaży biletów (w rubryce „bilet”).

Szybkie i wygodne znalezienie interesującej lokalizacji PSB umożliwia znajdująca się poniżej tabela z wyszukiwarką miejsc sprzedaży biletów.

 

PSB są oznakowane naklejkami jak poniżej: PSB bilety + PEKA na strone ZTM7

Powyższa naklejka informuje o PSB, w którym można doładować kartę PEKA i kupić bilety w formie papierowej

PSB PEKA naklejka na strone ZTM7

Powyższa naklejka informuje o PSB, w którym można doładować kartę PEKA

PSB bilety papierowe naklejka na strone ZTM3

Powyższa naklejka informuje o PSB, w którym można kupić bilety w formie papierowej

Internet poprzez portal www.peka.poznan.pl

Jedną z największych zalet systemu PEKA jest możliwość doładowania karty PEKA w Internecie, bez wychodzenia z domu.

Poprzez portal www.peka.poznan.pl można:
- kupić lub przedłużyć bilety okresowe na sieć na karcie PEKA,
- przedłużyć bilet okresowy na trasę, ale wyłącznie na taką samą trasę i ten sam okres obowiązywania, jak poprzedni bilet na trasę,
- doładować tPortmonetkę na karcie PEKA,

Uwaga! Po zakupie wykonanym przez Internet należy pamiętać o aktywacji biletu w jednym z czytników znajdujących się pojazdach, Punktach Obsługi Klienta ZTM i budynkach Urzędu Miasta Poznania. Aktywacja jest możliwa po 2 godzinach od potwierdzenia doładowania przez portal PEKA, a w celu jej wykonania należy nacisnąć przycisk „Transfer e-biletu", a następnie włożyć kartę PEKA do szarej kieszonki czytnika. Kartę można wyjąć z kieszonki po pojawieniu się na wyświetlaczu czytnika komunikatu, iż doładowano bilet lub tPortmontkę. Jest to niezwykle istotne, ponieważ bez aktywacji doładowania:
- zakupiony bilet jest nieważny,
- nie można opłacać przejazdu z tPortmonetki, ponieważ dopiero po wykonaniu transferu wpłacone środki znajdą się na naszej karcie PEKA.

Ważne! Aktywację należy powtarzać zawsze, po każdym kolejnym doładowaniu wykonanym przez Internet.

Biletomaty stacjonarne

W Poznaniu oraz na terenie aglomeracji poznańskiej do dyspozycji pasażerów znajduje się ponad 100 biletomatów stacjonarnych dwóch firm: Mera Operator oraz Mennica Polska. W biletomatach można:
- kupić lub przedłużyć bilety okresowe na sieć na karcie PEKA,
- przedłużyć bilet okresowy na trasę, ale wyłącznie na taką samą trasę i ten sam okres obowiązywania, jak poprzedni bilet na trasę,
- doładować tPortmonetkę na karcie PEKA,
- kupić tradycyjne papierowe jednorazowe bilety czasowe lub bilety krótkookresowe
W biletomatach stacjonarnych można płacić monetami, banknotami oraz za pomocą kart płatniczych, w tym także zbliżeniowych. W części urządzeń płatności są możliwe wyłączenie bezgotówkowo - za pomocą kart płatniczych. Automaty umożliwiają także sprawdzenie stanu karty PEKA.
Uwaga! Decydując się na wydruk potwierdzenia transakcji - zabierzmy paragon ze sobą! Nie wyrzucajmy go na ziemię przy biletomacie. Wspólnie dbajmy o czyste środowisko i estetykę miasta!

Biletomat Mennica Polska

zdjecie przedstawia biletomat stacjonarny firmy Mennica Polska znajdujacy sie obok Punktu Obslugi Klienta ZTM przy petli tramwajowej na Debcu w Poznaniu5

Biletomat Mera Operator

zdjecie przedstawia biletomat stacjonarny firmy Mera Operator znajdujacy sie na przystanku przystanku Os5. Czecha w Poznaniu

Reklamacje dotyczące problemów podczas korzystania z biletomatów stacjonarnych

Ważne, żeby w treści zgłoszenia w miarę możliwości wpisać lub podać:
- datę i godzinę zdarzenia, ponieważ system pozwala weryfikować czy w tym czasie transakcja przebiegła prawidłowo,
- numer lub dokładną lokalizację automatu,
- kwotę, za którą zamierzaliśmy zakupić bilet,
- rodzaj biletu, który zamierzaliśmy kupić,
- sposób zwrotu ewentualnej reklamacji: gotówka czy karta płatnicza,
- numer telefonu do kontaktu.

Reklamację można złożyć:
- dzwoniąc lub wysyłając zgłoszenie e-mailem do:

Mennica Polska - tel.: +48 22 583 91 02 lub e-mail: telecentrum@mennica.com.pl
Mera Operator - tel.: +48 22  437 92 85, 22 724 40 99 lub e-mail: reklamacje@mera-serwis.pl
Powyższe dane kontaktowe znajdują się na każdym biletomacie stacjonarnym.

Reklamacje dotyczące transakcji realizowanej w biletomacie stacjonarnym złożone za pośrednictwem ZTM, zostaną przekazane do Operatora w celu rozpatrzenia. Reklamacja będzie rozpatrzona zgodnie z terminami wskazanymi przez Operatora.

Aplikacje mobilne

Bilety jednorazowe czasowe oraz krótkookresowe można kupić w formie elektronicznej przez smartfon w następujących aplikacjach mobilnych:  
- moBILET www.mobilet.pl,
- mPay www.mpay.pl,
- SkyCash www.skycash.pl,
- GoPay www.gopay24.pl/blog/
- jakdojade.pl www.jakdojade.pl,
- zBiletem www.zbiletem.pl

 Informacja dotycząca aplikacji mobilnych

aplikacje

Stacje kolejowe PKP

Bilety jednorazowe czasowe można kupić także na stacjach lub dworcach kolejowych w regionie. Są to punkty prowadzone przez POLREGIO Wielkopolski Zakład w Poznaniu oraz Koleje Wielkopolskie w następujących lokalizacjach: Chocicza, Czempiń, Dopiewo, Gniezno, Jarocin, Kostrzyn Wlkp., Kościan, Mosina, Leszno, Murowana Goślina, Nowy Tomyśl, Oborniki Wlkp. Miasto, Opalenica, Palędzie, Pamiątkowo, Pobiedziska Letnisko, Poznań Garbary, Poznań Główny – Dworzec Letni, Puszczykówko, Rokietnica, Środa Wielkopolska, Wągrowiec, Września.

Dokładne lokalizacje, godziny otwarcia punktów PKP i sposoby płatności można znaleźć w tabeli z wyszukiwarką miejsc sprzedaży biletów. Wystarczy wpisać w/w nazwę miasta, miejscowości lub wsi, np. Leszno, Gniezno, Palędzie lub Chocicza.

 Mapa i tabela z wyszukiwarką miejsc sprzedaży biletów:

adres dzielnica osiedle miejscowość opis godziny otwarcia rodzaj płatność bilet BM