Aplikacja myMPK w wersji dla niewidomych i niedowidzących

Opublikowano: 27/06/2018
Aplikacja myMPK w wersji dla niewidomych i niedowidzących

Aplikacja „myMPK” dostępna jest w wersji dla niewidomych i niedowidzących, a wkrótce będą z niej mogli skorzystać również użytkownicy iphonów – informuje MPK Poznań.

-  Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie aplikacji myMPK, bo stawiamy na nowe rozwiązania i wiemy jak wielką rolę dla sprawnej komunikacji spełnia szybka, nowoczesna i skuteczna informacja – mówi Wojciech Tulibacki, prezes Zarządu MPK Poznań. – Aplikacja pozwoli nam dotrzeć z informacją o nagłych i nieoczekiwanych zdarzeniach, takich jak awarie czy wypadki, do szerszego grona mieszkańców.

Teraz aplikacja będzie dostępna również dla pasażerów niewidomych i niedowidzących, bo jednym z priorytetów jest ułatwienie podróży ludziom niepełnosprawnym. - Dołożymy wszelkich starań żeby aplikacja była jak najbardziej użyteczna– mówi Łukasz Wolff z firmy Sigmeo, która współpracowała z MPK przy tworzeniu aplikacji.

- Każde nowe rozwiązanie wspierające osoby niepełnosprawne jest ważnym krokiem żeby stworzyć miasto, które jest  przyjazne dla wszystkich – komentuje Dorota Potejko, Pełnomocnik Prezydenta ds. Osób z Niepełnosprawnościami.

- Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu nieustannie dokłada starań, aby podróżowanie środkami komunikacji zbiorowej było jak najbardziej dogodnym sposobem podróżowania dla wszystkich pasażerów – podkreśla Błażej Brzycki, kierownik Działu Transportu Aglomeracyjnego i Informacji Pasażerskiej ZTM.

Film na temat udogodnień dla niewidomych i niedowidzących w aplikacji myMPK (źródło: MPK Poznań)

 

Podejmowane działania dotyczą zarówno infrastruktury przystankowej, jak i samej informacji pasażerskiej. Wyznaczone zostały nowe standardy w zakresie wyświetlaczy w pojazdach - informacje wyświetlane na tablicach zewnętrznych są koloru bursztynowego, przez co są lepiej widoczne niż poprzednie.

W nowych pojazdach (z boku pojazdu, po stronie drzwi) znajduje się tablica kierunkowa z numerem linii w pasie nadokiennym oraz - nowe rozwiązanie -  tablica z numerem linii, montowana pomiędzy pierwszymi a drugimi drzwiami na dole szyby, która w głównej mierze ma służyć osobom słabowidzącym.

 Warto przeczytać: Transport publiczny przyjazny seniorom i niepełnosprawnym

Poniżej zdjęcia z konferencji prasowej, która odbyła się w dniu 27 czerwca 2018 roku